Lamborghini Nasıl Kuruldu?

Lamborghini Nasıl Kuruldu?

Rekabetten doğan bir kuruluş hikayesi diyebiliriz Lamborghini için. 
Ancak sadece rekabet değil tutku ve işine bağlılıkta bu hikayenin içerisinde var. Bir köyde doğarak belki de kaderin onu ittiği nokta da günümüzde bile hala çizgisini kaybetmemiş bir otomotiv devinden bahsediyoruz. Biri olmadan diğerinin eksik kaldığı 2 otomobil markasından diğeri yazımızın konusu.
Kurucusu ve başlangıç hikayesi oldukça çarpıcı.


Lamborghini
Lamborghini Aventador


Lamborghini 'nin kurucusu kimdir?

Ferruccio Lamborghini 1916 yılında  Renazzo Di Cento adında Ferrera 'ya bağlı ufak bir köyde doğduğunda zaten dönemin İtalya 'sına göre varlıklı bir ailede dünyaya gelmişti.
Ailesi çiftçilikle ilgileniyordu ve küçük yaşlarından itibaren kendilerine ait traktörlerde mekanik ile ilgilenmeye başladı. Bu altyapı sayesinde Bologna 'da bir teknik okula kaydolarak bilgisini arttırdı.
2.Dünya savaşı esnasında İtalya Hava Kuvvetleri Lojistik departmanına girerek taşımacılık faaliyetlerinde bulundu. Bu esnada İngilizler tarafından esir alındı ve İngiliz ordusunun motor bölümünde çalıştırıldı. Burada bir parantez açarak "her şerde bir hayır vardır." demek gerekli sanırım. Zira o dönemde yeni yeni gelişen otomotiv sektörü için farklı motor sistemleri görmek gibi bir avantaja sahip oldu.

Eve döndüğünde traktör işine girdi ve gitgide ismi duyuldukça firması da büyüdü.

Tam da bu esnada sanırım artık Lamborghini firmasının kuruluş hikayesine gelmek gerekir.

Lamborghini
Ferruccio Lamborghini


Lamborghini nasıl kuruldu?

Bir traktör fabrikasına sahip olsa da Ferruccio Lamborghini 'nin aklı otomobillerdeydi ve bir spor otomobil fabrikası kurmak istiyordu.Bu konuyu yakın çevresi ise tüm servetini bitireceği bir macera olarak gördü. Çünkü spor araba konusunda o dönem Ferrarri 'nin İtalya 'da çok büyük bir etkisi vardı ve rekabet gerçekten de bütün servetini bitirebilirdi.

Ancak bu konuda asıl tetikleyici konu kendi kullandığı Ferrari aracın debriyajının sorun çıkartması oldu. Konu ile ilgili Enzo Ferrari ile görüşmek istediğinde bu randevu talebi red edildi.
Ferruccio Lamborghini ise sorunlu parçayı kendi traktörlerinde kullandığı Borg&Berg marka debriyaj ile değiştirerek problemi çözdü.

Bu olaydan sonra Sant'Agata 'da bir fabrika kurmaya başladı. İşine o kadar tutkuyla bağlıydı ki fabrikanın yönetim ofislerini de fabrika içine kurdurdu ki böylece sorunlu olan bölgeye anında müdahale edebilecekti.Tüm bunlarla beraber o dönemde Ferrari için çalışan ve çok başarılı motorlar tasarlamış olan Giotto Bizzarrini 'yi bünyesine kattı.

1962 yılının sonlarında başlayan bu macera 1963 yılında yani çok kısa bir sürede Lamborghini 350 GT ile Torino otomobil fuarına katılması ile son buldu. Artık ilk otomobili yollardaydı.

Lamborghini
Lamborghini 350GT


Yalnız Lamborghini gibi bir spor araba üreticisi için çok ilginç bir detaydan bahsetmek gerekir.
Lamborghini her zaman araba yarışlarına karşı bir duruş sergilemiştir. O dönemde tüm firmalar kendilerini yarış pistlerinde göstermek isterken Lamborghini bunu çok tehlikeli ve gereksiz bulmuş ve bünyesine hiç bir zaman bir yarış departmanı kurmamıştır.

Bu arada aşağıda Lamborghini Aventador 'un çok güzel bir reklamı mevcut.









1 yorum: