Indian Motosiklet Nasıl Kuruldu?

Indian Motosiklet Nasıl Kuruldu?


En son Harley Davidson 'un kuruluşuna bakmıştık. Şimdi yine bir motosiklet markasına bakacağız. Harley Davidson 'un kuruluşundan itibaren en büyük rakibi Indian Motosiklet. (Indian Motocycle)

Ülkemizde sadece motosiklet tutkunlarının çok iyi bildiği ancak dünyada özellikle chopper tarzı motosiklet kullananların vazgeçilmez markasıdır Indian.
Öncelikle ismi hakkında biraz genel kültür bilgisi verelim. Çünkü Indian "hintli ya da hindistanlı" anlamına gelir.  "Hintli ne arar la Amerika 'da"  demeden önce hikayeyi anlatayım. Kristof Kolomb açık denizleri geçerek bir kara gördüğünde her nasılsa bulunduğu yeri Hindistan sandı ve Amerikan yerlileri ile karşılaşınca da onları doğal olarak hintli zannederek "İndian" demesi ve bu sözün günümüze kadar aynı şekilde gelmesi ise kaderin bir cilvesi sanırım.
Dolayısıyla İndian markası da hintlilerden değil de tabii ki Amerikan yerlilerinden esinlenerek belirleniyor.


https://www.indianmotorcycle.com
Bir İndian üzerinde Amerikan Yerlisi - İndian on İndian



Indian Motosiklet 'i kim kurdu?

Markanın kuruluşu ve gelişimi tamamen Harley Davidson ile paralellik gösteriyor. İlk olarak 1897 yılında George M. Hendee, "Hendee Manufacturing Company" adında bir bisiklet üretim atölyesi kurarak işe girişiyor. Bisikletlerinin modellerini Silver King, Silver Queen, and American Indian olarak adlandırıyor. Ancak sonradan markasını "İndian" olarak değiştiriyor. 1902 yılında ise o zamanlar yeni yeni hareketlenmekte olan motosiklet işine ilgi duymaya başlıyor. Bu sebeple Oscar Hedstrom'a ortaklık teklif ediyor. Piyasadakilerden daha iyisini yapacak ilham ve inançları olan bu iki arkadaş motor ve bisiklet kavramlarını birleştirmek için çalışmaya başlıyorlar.

https://www.indianmotorcycle.com
George M. Hendee ve Carl Oscar Hedström Indian Motorcycle® ilk prototip ile


Indian Motosiklet Nasıl Kuruldu?

İlk olarak bisikletlerine çok küçük bir motor takarak işe başladılar. Bu girişimin sonucunda elbette fazla bir sürate ulaşamadılar hatta sadece düz yollarda motor işe yarıyordu ancak bu girişim onlar için büyük bir adımdı.
1902 yılında ilk motosikletlerini sattılar. O dönem Boston - New York arası yapılan yarışlara katıldılar ve bu yarışı birincilikle bitirdiler. Bir elin parmaklarını geçmeyen motosiklet üreticileri arasında birinci olmaları oldukça sükse yapmıştı. Bu birincilik perakende satışlarına anında yansıdı.

1910 yılına kadar şirket kalite ve güvenilirlik üzerine kurduğu üretim faaliyetlerinde çok ses getirecek bazı aşamalardan geçti. 
Örneğin ilk olarak 1903 yılında 56 mil/saat hızında bir motosikleti piyasaya çıkarttılar. 1906 yılında bir indian motosikleti 32 günde herhangibir problem yaşamadan Amerika 'yı boydan boya geçti.

1910 'lu yıllarda artık motosiklet teknolojileri ilk başladıkları yıllara göre çok fazla gelişmişti. Bu gelişmelere firma da tabbi ki kayıtsız kalmadı. Artık araçlarında otomatik yağ pompası, iki vitesli şanzıman, kranklar, süspansiyonlar kullanıyorlardı.  En önemli gelişme ise marş motorunu elektrikle çalıştırmak oldu. Bu aşamada 1000cc 'lik bir motor ile yeni de bir model geliştirdiler.

1.Dünya savaşı herkes için zorlukları da beraberinde getirmişti.1916 yılında kurucu ortak George Hendee şirketten ayrıldı. 1917 yılında ABD savaşa girdi. Perakende satışlar artık yapılmıyordu ancak fabrika ordu için üretime devam etti.

Savaş sonrası efsanevi modeller Chief (1922), Big Chief®(1923), The Prince® (1925), The Ace® (1927) üretildi ve çok tutuldu.

Bu arada 1923 yılına kadar "Hendee Manufacturing Company" adını kullanan şirket bu tarihte ismini Indian Motocycle olarak değiştirme kararı alıyor.

www.indianmotorcycle.com
indian motorcycle logo


1.Dünya savaşı bitmiş olmasına rağmen ekonomik olarak zorluklar devam ediyordu.Bu aşamada şirket üretime ve teknoloji ile paralel üretimlere devam etti. 1940 'lı yıllara geldiğimzde savaş artık görülüyordu ve ülkeler silahlanıyor ve yeni savaş araçları almaya gayret gösteriyorlardı. Bu nedenle 1941 yılında Fransızlarla ve Amerikan Hükümeti ile anlaşmalar yapılarak neredeyse tüm üretimi müttefiklere yapmaya başladılar.

Şirketin sonraki seyri teknolojik gelişmelere paralel olarak yarış odaklıydı, yarış başarısı satışları getiriyor ve şirkette buna karşılık teknolojiyi takip etmeye çalışıyordu. Bu süreç 1970 'lere kadar devam etti, şirket kendini de üretilen motorları da küçültse de Uzakdoğulu üreticiler karşısında ayakta duramadı ve 1977 'de tüm operasyonlar durdu. 

1998 yılında 9 şirket birleşerek şirketi yeniden ayağa kaldırma girişiminde bulundular bu nedenle Chief, Scout ve Spirit modellerini üretti. Ancak beklenen satış başarısı gelmedi ve 2003 yılında üretim tekrar durdu.


Efsane Yaşıyor !

Indian® Chief® Vintage


Son olarak şirket 2008 yılında Stellican Ltd isminde bir şirket tarafından tekrar ayağa kaldırıldı, 2011 yılında Polaris Industries'e sattı. 

Bu tarihten itibaren şirket ikonik modellerini tekrar hayata geçirerek efsaneyi tekrar hayata döndürdü. Polaris Industries dokunuşları çok başarılı oldu ve şirket halen büyümeye devam etmektedir.

Resmi Web Sitesi: www.indianmotorcycle.com

İndian "Jack Daniels Edition" Reklamını aşağıda izleyebilirsiniz?





Hiç yorum yok